باغهای معلق بابل

Hanging Gardens of Babylon

بقایای باغهای معلق بابل (عراق فعلی)

این باغها بنا به نظر بسیاری از مورخین و محققین توسط نبوخدنصر (Nebuchadnezzar) شاه بابل در قرن 600 قبل از میلاد برای همسرش ملکه آموهیا (Amuhia) ساخته شده است. با توجه به منابع مکتوب یونانی، باغهای معلق دارای چنین مشخصاتی بوده اند:

 

"باغها مربع شکل بوده و دارای گنبدهای قوسی شکلی بوده که بر روی کف شطرنجی مکعبی شکلی قرار داشته است. ایوانی که دور بام ایجاد شده بوده توسط پلکان با پایین مرتبط میشده است. باغهای معلق از گیاهانی که بالاتر از سطح زمین کاشته شده بودند ایجاد شده و ریشه گیاهان و درختان به جای کاشته شدن در زمین، در کف ایوانها جاسازی شده بودند. تمام این مجموعه بر روی ستونهایی قرار داشت و آب از طریق وسایل بالا برنده در کانالهای شیب دار ریخته و در کل باغ جریان میافت. آبیاری گیاهان و رطوبت موجود در فضا از همین آب بود. درواقع این بنا با چمن همیشه سبز و درختان محکمش، کاری هنری و تجملی شاهانه بود. یکی از جالبترین جنبه های بنا این بود که کار باغبانی و زراعت در بالای سر بیننده انجام میشد."

 

همانطور که میبینید، بیشترین اطلاعات درباره باغهای معلق مربوط به مورخین یونانی است و جالب اینکه در کتیبه های بابل هیچ اشاره ای به این باغها نشده است در حالی که توضیح مفصل قصر و شهر بابل در آنها وجود دارد. بنا به نظر تاریخ نگاران امروز، باغهای بابل محصول تخیل شعرا و تاریخ نگارانی است که شرح بابل را از زبان سربازان اسکندر شنیده و به آن شاخ و برگی شاعرانه داده اند.

 

در قرن بیستم بعضی از اسرار باغهای معلق فاش شده است زیرا باستانشناسان در حفاریهای خود در محل شهر باستانی بابل در عراق امروز، زیر بنای این باغها را یافته اند و یک کشف دیگر مربوط به بنای طاق و گنبد دار اصلی است، که شامل دیوارهای ضخیم و یک چاه آبیاری در نزدیکی قصر جنوبی بوده است. گروهی از باستان شناسان منطقه قصر جنوبی را نقشه برداری کرده و ساختمان طاق دار اصلی را بازسازی کرده اند. (ادامه دارد ...)

 

+ نوشته شده توسط نیما در دوشنبه بیست و نهم آذر 1389 و ساعت 20:10 | 3 نظر

با وجود اینکه اکثر افراد میدانند فهرستی از عجایب هفت گانه وجود دارد، اما کمتر کسی نام همه آنها را میداند. تهیه فهرست کامل عجایب هفت گانه در اصل حدود قرن دوم قبل از میلاد کامل شده است و اولین اشاره به ایده تهیه این مجموعه مکتوب در کتاب تاریخ هرودوت آمده است که در قرن 5 قبل از میلاد مربوط میشود.

 

چندین دهه بعد از آن، تاریخ نگاران یونانی درباره بزرگترین بناهای تاریخی دوران خود شروع به نوشتن کردند. از جمله کالیماکوس (Callimachus) - که در 305 تا 240 قبل از میلاد می زیست - سر کتابدار کتابخانه اسکندریه، مجموعه ای از عجایب جهان" را تهیه کرد. امروز، تمام چیزی که درباره این مجموعه میدانیم، همین عنوان آن است و بس، به این دلیل که این کتاب نیز در آتش سوزی بزرگ کتابخانه اسکندریه از بین رفت.

 

فهرست نهایی عجایب هفت گانه در قرون وسطا تکمیل شد. این فهرست شامل چشمگیرترین بناهای تاریخی جهان باستان بود که از بعضی، شواهد بسیار اندکی در دست بود و تعدادی نیز اصلا باقی نمانده بودند. آثار کنده کاری هنرمند هلندی مارتن ون هیمسکرک (Marten Van Heemskerck) و کتاب تاریخ معماری یوهان فیشر ارلاخ (Johann Fischer von Erlach) از قدیمی ترین منابعی هستند که در آن به این فهرست عجایب هفت گانه اشاره شده است.

 

امروز، شواهد باستان شناسی از بسیاری از اسرار تاریخی که قرنها عجایب هفت گانه را احاطه کرده بودند، پرده برداشته است. عجایب هفت گانه برای سازندگانشان نمادهایی از مذهب، اسطوره شناسی، هنر، قدرت و علم بودند و برای ما، آنها شواهدی از توانایی انسان هستند.

 

از زمانهای بسیار قدیم تا کنون، فهرستهای متعدد و متفاوتی از عجایب هفت گانه به نگارش درآمده است. در این مطلب به معرفی دو مورد از آنها و در مطلب بعدی به معرفی مابقی آنها خواهیم پرداخت.

 

+ نوشته شده توسط نیما در دوشنبه بیست و نهم آذر 1389 و ساعت 20:8 | نظر بدهید

باغ های معلق بابل

باغ های معلق بابل

 

باغ های معلق یکی از بناهای برجسته و معروف شهر قدیمی بابل است. باستان شناسان ویرانه هایی را یافته اند که ممکن است آثار این باغ ها باشد ولی مطمئن نیستند.

 

 

برای یک شاهزاده ایرانی (بخت النصر و سمیرامیس)

 

نویسندگان روم و یونان قدیم چنین نوشته اند که، 600 سال پیش از میلاد مسیح، به فرمان بخت النصر دوم، پادشاه بابل، این باغ ها را ساخته اند. شهر بابل زمانی در کناره رود فرات قرار داشت.

طراحی باغ ها به نحوی بود که آب ها از بالاترین نقطه بصورت آبشارها و نهرها در سراسر باغ جاری می شد و در طول مسیر، خاک و گیاهان باغ را آبیاری می کرد

 

امروزه محل این شهر در جنوب بغداد، پایتخت کشور عراق است. بر اساس یک داستان مشهور، پادشاه این باغ ها را برای همسر جوان و اندوهگینش ساخته است ظاهراً آمیتیس (سمیرامیس) ایرانی بوده و پادشاه تصمیم داشته با این باغ ها، خاطره کوه های سرسبز زادگاهش، ایران را در خاطر او زنده کند تا شاهزاده ایرانی دوباره شادمان شود.

باغ های معلق بابل

آبیاری

 

باغ های معلق احتمالاً نزدیک رودخانه و مشرف به دیوارهای شهر بابل ساخته شده بودند. باغ ها از بالکن هایی درست شده بودند که بلندترین آنها 40 متر بالاتر از سطح زمین قرار داشت. بخت النصر فرمان داده بود تا هر گیاهی را که به ذهن می رسد، در این باغ ها بکارند. این گیاهان و درختان را با گاری و کشتی از سرتاسر امپراطوری گرد آورده بودند.

نویسندگان روم و یونان قدیم چنین نوشته اند که، 600 سال پیش از میلاد مسیح، به فرمان بخت النصر دوم، پادشاه بابل، این باغ ها را ساخته اند

 

احتمالاً درختان انجیر، بادام، انار، و بوته های گل سرخ، نیلوفر آبی و بسیاری گل های خوشبوی دیگر از جمله گیاهان موجود در باغ ها بوده اند. بی شک احداث چنین باغی به آبیاری فراوان و مناسب نیاز داشته است. از همین رو از آب رودخانه فرات استفاده می کرده اند. آب این رودخانه با زنجیره ای از سطل هایی که به طناب بسته شده بودند، توسط بردگان به بالای برج ها کشیده می شد. سپس در سراسر باغ ها جریان می یافت. طراحی باغ ها به نحوی بود که آب ها از بالاترین نقطه بصورت آبشارها و نهرها در سراسر باغ جاری می شد و در طول مسیر، خاک و گیاهان باغ را آبیاری می کرد.

 

ما فقط می دانیم که این باغ ها وجود داشته اند، زیرا بعضی از مردم آنها را دیده اند و نوشته هایشان بدست ما رسیده است.

 

 

 

برگرفته از کتاب عجایب هفتگانه جهان

+ نوشته شده توسط نیما در دوشنبه بیست و نهم آذر 1389 و ساعت 20:2 | نظر بدهید

اهرام مصر

اهرام

 

به گورهای سنگی پادشاهان مصر،اهرام مصر می گویند.هزاران سال از ساخت این اهرام می گذرد،اما راز و رمز بسیاری در مورد آن ها هنوز باقی است.

بزرگترین و مشهورترین هرم مصر،هرم غول پیکر نام دارد.این هرم برای فرعون خوفو ساخته شده است.طول این هرم 140 متر است و ساخت آن 20 سال طول کشید.

ابوالهول

 

مجسمه ی ابوالهول جلوی همه اهرام در جیزه* قرار دارد.بدن این مجسمه به شکل شیر و سرش به شکل فرعون است.

 

چرا مصریان باستان این اهرام را می ساختند؟

 

مصری ها بر این باور بودند که اگر جسد یک فرعون مومیایی شود،آن فرعون بعد از مرگ تا ابد زندگی خواهد کرد.گورها طوری طراحی شده بودند تا به خوبی از جسدهای فراعنه و متعلقاتشان مراقبت کنند.

 

محل احداث اهرام کجا بود؟

 

اکثر اهرام را در ساحل غربی رود نیل و در بیابان های خشک بنا کرده اند.

 

چرا اهرام را در بیابان های خشک  ساختند؟

 


تاريخ : سه شنبه 29 / 11 / 1391 | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : علی |

از نظر هندوانه تمام انسان ها چاقوکش هستن.


- به پشه می گن: چرا زمستون پیداتون نیست؟ می گه: نه اینکه تابستونا خیلی برخوردتون خوبه!!


- چراغعلی دندونش درد می کرده میره دکتر میگه: همه رو بکش بجز اونی که درد می کنه!!

دکتر می پرسه چرا؟
می گه: بذار مثل سگ تنها بمونه!!

- قدیما یه کیلو سبزی می گرفتی پاک کنی دوتا کفش دوزدکی حلزونی از توش میومد بیرون کلی سرگرم می شدیم، اما حالا چی؟ نه سرگرمی ای نه دلخوشی ای ... هیچی...!

- یعنی فقط کافیه تو خونتون بفهمن که امتحان دارین، اونوقت بخوای دستشویی هم بری؛ میگن کجا؟! مگه تو امتحان نداری؟؟؟

-عجب معادله پیچیده ای:
سوسک از موش می ترسه
موش از گربه می ترسه
گربه از سگ می ترسه
سگ از مَرد می ترسه
مرد از زن می ترسه
زن از سوسک می ترسه
کار خدا رو می بینید!!

-خارجی ها قبل از امتحان:
موفق باشی رفیق :...
ایرانی ها قبل از امتحان:
برسونی ها =)))

- از دیگر خصوصیات یک ایرانی ،اظهار نظر در تمامی زمینه هایی است که بالله هیچ تخصصی در آنها ندارد !

- یک قانون همواره ثابت تو خونه ما:
هر موقع یکی از ما میره حموم مامانم شروع به ظرف شستن میکنه

- یه سوال فنی:
چرا "فوت" سرده و "ها" گرمه ؟
مگه جفتشون از دهن در نمیاد چرا "فوت" میکنی سرده و "ها" میکنی گرمه

- اگه آدم به معجزه معتقد نبود روزی ده بار نمیرفت سر یخچال تا چیزی که می خوادو پیدا کنه!

- فقط یه مرد ایرانی میتونه قبل از ورود به اتاقی که نامحرم توشه ، همزمان در بزنه و یا الله بگه و چند میلی ثانیه بعد توی اتاق باشه

- فک کنم این سوسکا مشکل مثانه دارن، یه سره تو دستشویین!!!!!

- شما یادتون نمیاد اون روز هایی که هوا برفی و بارونی بود ناظم مدرسه میگف امروز صف نیست مستقیم برید سر کلاس ما هم خر کیف میشدیم میرفتم کلاس !

- یعنی اینقدی که پسرا به موهاشون میرسن ااگه به یه بوته شلغم رسیده بودن الان هلو می داد!!

- به بعضیا تو زندگی باید گُفت.. من چشم میذارم.. تو فقط گُمشو.

- یه رفیق دارم 170 قدشه حدودای پنجاه کیلوئه.هر وخ خیلی گشنش میشه آب دهنشو قورت میده همون واسه سیر شدنش کافیه

- تو انتشارات دانشگاه یه دختره در فلشش رو گم کرده بود بعد آروم از من پرسید : ببخشید اگه فلش سر نداشته باشه ویروسی می شه؟؟

- ولم کن تا ولت کنم!!!
جمله ای استراتژیک در زمان دعواهای بچگی!!

- در آستانه امتحانات
زمزمه های دانشجویان شب قبل از امتحان:
خب!
این که نمیاد...
اینم که بلدم...
دیگه وقت خوابه...

- به نظرم یه عده پیدا بشن اسپری و مام نذر کنن دم مترو پخش کنن خیلی بیشتر ثواب می‌کنن تا جوجه‌کباب بدن توی بهش‌زهرا...

- یکی از دردناکترین لحظه های زندگی اینه که وقتی داری امتحان میدی
بغل دستی هات از ماشین حساب استفاده کنن
و تو ندونی واسه چی دارن از این ماشین حساب استفاده میکنن !

- فقط تو ایرانه که موقع سبقت از ماشین جلویی تمام سر نشینان دو ماشین همدیگه رو نگاه میکنن!

- خیلیامــــون
آدمای بی خیالی نیستیم؛
فقط دیگه حال و حوصله نداریم...

- دوست گرامی‌، شما برنده یه یک همسرِ مهربان شده اید،
جهتِ دریافتِ اطلاعاتِ بیشتر، به سایت:
شتر در خواب بیند پنبه دانه مراجعه فرمایید..
با تشکر ,
شرکتِ بیشین تا بیاد

- همه ی حیوونارُ کردیم تو باغ وحش بقیه شونم پرورش میدیم میخوریم یا با پوستشون لباس درست میکنیم یا برای سرگرمی شکار یا صیدشون میکنیم..و بر این باوریم که ما اهلی ایم و حیوونا وحشی.

- روباهی موبایلی دید؛زاغه از بالای درخت گفت:
اگه پایین آنتن نمیده بده بالا برات بگیرم
روباه موبایل و داد زاغ گفت: این عوض قالب پنیر کلاس سوم ابتدایی!

- ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻧﻤیشد ﭘﺸﻪ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺑﺮﻩ ﮐﺎﺭﮐﻨﻪ ﺧﺴﺘﻪ ﺑﺸﻪ شب ﺑﮑﭙﻪ ﯾﻪ ﮔﻮﺷه؟!



تاريخ : سه شنبه 29 / 11 / 1391 | 6:5 بعد از ظهر | نویسنده : علی |

 

ردیف

سئوال

بارم

1

کلمه های منادا را  مشخّص کرده ودر مقابل جمله ها بنویسید . 

الف الهی ، تو بخشنده و مهربانی .                  ب- خدایا ، تو را دوست می دارم .                

 

1

2

مخالف کلمه های زیر را بنویسید .

     جهل : ................         ثروتمند : ...............         نومید : ...............        آگاه : ............... 

 

1

3

صفت های داده شده را در جای مناسب بنویسید .          ( استوار وسیع بی همتا فعّال)

  خدای................              دریای ..............      دانش آموز ....................    کوه .................

 

1

4

مفرد کلمه های زیر را بنویسید .

قلوب :                            اعماق :                مطالب :                شهدا :

1

5

هم معنی کلمه های زیر را بنویسید .

   مشهور : ....................     متنوّع : .................   شیوع : ..............  بی کران : ........... 

 

1

6

هم خانواده ی کلمه های زیر را بنویسید .

دانشمند : ..................    تنظیم : .................   مدرسه : .................   تحقیق : ............. 

 

1

 

 

 

 

7

 

 

 

 

جمله

نهاد

گزاره

مفعول

زمان فعل

خود       یزید امام حسین ( ع ) را شهید کرد .

 

 

 

 

خود         علی کتاب مطالعه کرد .

 

 

 

 

نهاد ،  گزاره ، مفعول و زمان فعل های زیر را مشخص کرده و بنویسید .

 

 

 

2

 

8

با معانی متفاوت کلمه ها ی زیر ، جمله بسازید .

کشید :

کشید :

1

9

معنی بیت روبرو را بنویسید .  

نابرده رنج ، گنج میسّر نمی شود         مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد .

 

 

1

 

10

از دو موضوع زیر یکی را به اختیار انتخاب ودر باره ی آن انشایی بنویسید .

1-  چگونه باشیم ؟                           

2- در باره ی شهادت امام حسین ( ع ) هرچه می دانید ، بنویسید .



تاريخ : سه شنبه 29 / 11 / 1391 | 6:3 بعد از ظهر | نویسنده : علی |

جغرافیا پایه پنجم ابتدایی از درس اول تا پنجم

 

  -کشور ایران به قسمت های مختلف تقسیم شده است به هریک از این قسمت ها.................................. می گویند.(5/0نمره)

 

 

 

2- به بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر هر استان .............................. آن استان می گویند.(5/0نمره)

 

 

 

3- مرکز استان گیلان .................................... است(5/0 نمره)

 

الف)ساری                         ب) گرگان                             ج) رشت                            د)اردبیل

 

4- مرکز استان گلستان.................................... است(5/0 نمره)

 

الف)ساری                         ب) گرگان                             ج) رشت                            د)اردبیل

 

5- خرم اباد مرکز استان.......................... است.(5/0 نمره)

 

الف) مازندران                    ب) اصفهان                            ج) لرستان                        د)کرمانشاه

 

6-بندر عباس مرکز استان ........................ است(5/0 نمره)

 

الف)فارس                        ب) هرمزگان                           ج) سیستان و بلوچستان         د)بوشهر

 

 

 

7- من دانش آموز کلاس پنجم هستم. که در استان ........................... به مرکزیت ................................. و در شهرستان ............................ زندگی می کنم.(75/0 نمره)

 

 

 

8-به مجموعه افرادی که در یک جا زندگی می کنند ....................................... می گویند.(5/0نمره)

 

 

 

9-کدام ناحیه ی ایران بیشترین جمعیت را در خود جای داده است؟(5/0نمره)

 

الف) کناره خلیج فارس           ب) کناره ی دریای خزر           ج) ناحیه ی گرم و خشک           د) کناره دریای عمان 

 

10-کدام گزینه پرجمعیت ترین شهرهای ایران است؟(5/0 نمره)

 

الف)مازندران,تهران,اصفهان          ب)اصفهان,شیراز,تهران          ج)مشهد,تهران؛ کرمان           د)مشهد,تهران,اصفهان

 

 

 

11-............................. و ...................................... مهمترین محصولات کشاورزی کشورند.(5/0نمره)

 

 

 

12-بیشترین برنج کشور در کدام استانها کشت می شود؟(5/0نمره)

 

الف)گیلان و گرگان                   ب)مازندران و گرگان                  ج) گیلان و مازندران                      د) مازندران

 

13-بیش ترین محصول پسته ایران در کدام استان تولید می شود؟(5/0نمره)

 

الف)مازندران                           ب) گیلان                               ج)گرگان                                    د)کرمان

 

 

 

14-............................. و ................................. ازمحصولات کشاورزی ایران هستند که به کشورهای دیر صادر می شوند.(5/0نمره)

 

 

 

15-کدام گزینه مهمتر منابع انرژی می باشد؟(5/0نمره)

 

الف) نفت                              ب) گاز                                  ج) بنزین                                    د) هر سه مورد

 

16-مهمترین استان نفت خیز کشور ما استان .................................. است.(5/0نمره)

 

الف)تهران                             ب)خوزستان                           ج)اصفهان                                    د) بوشهر

 

  17-پالایشگاه ............................. از پالایشگاه های مهم کشور است.(5/0نمره)

 

 

 

18-صنایع ........................ و .............................. و ............................... از صنایع مادر هستند.(5/0 نمره)

| 5:59 بعد از ظهر | نویسنده : علی |

تو تاکسی تنها نشستم میخوام کرایه حساب کنم طرف میگه 1 نفر!!
میگم پـَـ نه پـَـ 2 نفر حساب کن خورزوخان هم هست!!

به دوستم میگم وی پی ان داری؟ میگه واسه رد شدن از فیلترینگ میخوای
پـَـ نه پـَـ واسه رد شدن از تنگه ابو غُریب میخوام. هم سنگرام منتظرن

بچه داییم به دنیا اومده .. همه خوشحال و اینا .. مامان بزرگم برگشته میگه حالا میخواین براش اسم بذارین؟
پـَـ نه پـَـ میخوایم همین جوری ولش کنیم اسمش بشه:... نیو فولدر!!!

دارم با تلفن حرف میزنم. بابام میگه دوست دخترت بود؟
پـَـ نه پـَـ ژاک شیراک بود درمورد مناغشات اخیر خاور میانه نظرمو میخواست!!!!

پسر همسایمون تو پارک داشت بریک دنس می کرد یکی اومده بعد نیم ساعت تماشا میگه ایشون داره میرقصه؟
گفتم: پـَـ نه پـَـ شربت خاکشیر خورده می خواد ته نشین نشه=)) rolling on the floor!!!!

تو صف بربری نوبتم شده یارو میگه بربری میخوای؟
پـَـ نه پـَـ اومدم از شاگردت تایپ یاد بگیرم!!!!

یارو نشسته کنار خیابون نوک دماغش چسبیده به زمین دوستم میگه :معتاده؟
میگم پـَـ نه پـَـ میخواد انعطاف بدنشو به رخ بکشه!!!

تو حیاط دانشگاه تو انگلیس دارم با دوستم فارسی حرف میزنم ، یارو اومده میگه خانوم شما ایرانی هستین؟
 پـَـ نه پـَـ انگلیسی هستیم فارسی یاد گرفتیم بتونیم شماعی زاده گوش بدیم!!

نصفه شب یکی از بالا درمون پرید تو حیاط داداشم گفت علی دزده؟
پـَـ نه پـَـ "زوروِ " داره از دست گروهبان گارسیادر میره!!!!!

اهنگ اندی تو ماشین گذاشتیم دوستم میگه اندیه ؟
پـَـ نه پـَـ داریوشه، داره خودشه لوس میکنه بخندیم!!!!

با کلی عشق و علاقه به یه بنده خدا گفتم I love you
میگه با منی منم گفتم پـَـ نه پـَـ با پي ام سي ام

 

میگم آقا شهید همّت کجاس؟
میگه بزرگراه شهید همّت؟
میگم  پـَـَــــ نــه می‌خواستم خودشو پیدا کنم یه خانواده‌ای رو از نگرانی در بیارم!!!

 
تو جاده بنزین تمام کردیم وایسادیم کنار جاده 4 لیتری تکون میدیم ! طرف اومده میگه بنزین تمام کردین ؟
میگیم:پـَـَـــ نه میگیم هورا ! ما هم از این دبـــّه ها داریم !!!
 
دارم فیلم گریه دار میبینم , گریه میکردم , مامانم اومده می گه فیلمش گریه داره ؟ 
پ نه خنده داره من دارم گریه می کنم کارگردانشو ضایع کنم !
 
جلو در دستشویی، طرف اومده میگه ع ع ع ببخشید شما توی صف هستین؟  پــــــــــــ نــــــــــه سوسکیم اومدیم نهــــــــار.... :
 
صیح اول صبحی نشستم تو تاکسی ، بد عنق...
یه دختری با کلی افاده تا اومد بشینه بغل دستم ،
یهو با صدای بلند باد در کرد !
خیلی خودمو کنترل کردم ، باور کنیـــن خیلی .
ولی یهو پوکیدم از خنده ، چشام شده پرِ اشک...
برگشته میگه : خنده داره ؟!!
منم گفتم :  پـَـَـ نه... این اشکِ شوقه تو چشام ...!
 
رفتم استخر داشتم غرق ميشدم غریق نجات میله رو برداشته اومده لب استخر با لبخند میگه میخاي کمکت کنم؟نه پ با اون میله استريپتیز کن ببینم بلدي
 
حموم بودم، مامانم می زنه به در می گم بـــله ؟
می گه حمومی ؟
می گم نه پـَـ اینجا لندنه، صدای منو از رادیو بی بی سی می شنوید
 
بهش میگم: زود باش دمپاییتو بده تا سوسکه نرفته... میگه:مگه میخوای بکشیش؟... نه پَ میخوام بدم سوسکه پاش کنه !!!
 
تصادف کردیم، زنگ زدیم افسر اومده میگه : تصادف شده؟
میگم : نه پـــــَ ... داریم هشدار برای کبرا 11 رو فیلم برداری میکنیم!!!
 
یارو سگ های منو دیده، میگه غذا میخورن؟ نه پـَـَـ فتوسنتز میکنن
 
رفتم داروخونه کرم ترک پا بگیرم
می گه واسه پا میخواین؟؟
نه پــــَ
میخوام در جهت از بین بردن ترک های کویر لوت گامی برداشته باشم

 
سر جلسه امتحان به کناریم میگم داداش برسونیا
میگه تقلب؟
گفتم نــه پـَـَــــ مواد ، یه وقت خمار نشم

 
فاميلمون اومده آکواريومم رو ديده ميگه غذاي مخصوص بهشون ميدي؟
نه پـَـَـ پول تو جيبي ميدم بهشون خودشون ميرن واسه خودشون غذا ميخرن
 
زنگ زدیم اتش نشانی،میگه جایی اتیش گرفته؟نه پــــ زنگ زدیم ببینیم امشب خونه این بیایم مهمونی
 
از راننده اتوبوس میپرسم چقدر شد؟میگه 225 بهش 300 تومن دادم,میگه یه نفری؟گفتم نه پ کل اتوبوس مهمونه من!
 
یارو اومد تعمیرگاه گفت: برای لپ تاپم رَم میخوام ... گفتم: داریم .... گفتش :مطمئنی برای لپ تاپه ؟ .... گفتم : نـَــ پــــَ ... برای PC ـه میخوام بُکُنم تو پاچـــت ...
 
تو رستوران، پیشخدمتو صدا کردم میگم آقا توی سوپ من مگس افتاده! میگه مرده؟ میگم نَ پـَـَــ هنوز زندست، داره شنا میکنه، صدات کردم بیایی نجاتش بدی!!!
یارو دو ساعت داره خودپردازو انگولک میکنه تازه برگشته میگه شمام کار دارین ؟ نَ پـَـَـ وایستادیم اینجا بنیه و پشتکارِ شما رو سرلوحه زندگیمون قرار بدیم
تو دندانپزشکی دکتر آمپول بی حسی رو خالی کرد تو لثه ام. بعد از یه ربع که بی حس شد میگه:خوب حالا پرش کنم؟! فکر کن من با دهن باز چطوری بهش گفتم نه پــــَ !


تاريخ : دو شنبه 28 / 11 / 1391 | 10:28 بعد از ظهر | نویسنده : علی |

از نظر هندوانه تمام انسان ها چاقوکش هستن.


- به پشه می گن: چرا زمستون پیداتون نیست؟ می گه: نه اینکه تابستونا خیلی برخوردتون خوبه!!


- چراغعلی دندونش درد می کرده میره دکتر میگه: همه رو بکش بجز اونی که درد می کنه!!

دکتر می پرسه چرا؟

می گه: بذار مثل سگ تنها بمونه!!

- قدیما یه کیلو سبزی می گرفتی پاک کنی دوتا کفش دوزدکی حلزونی از توش میومد بیرون کلی سرگرم می شدیم، اما حالا چی؟ نه سرگرمی ای نه دلخوشی ای ... هیچی...!

- یعنی فقط کافیه تو خونتون بفهمن که امتحان دارین، اونوقت بخوای دستشویی هم بری؛ میگن کجا؟! مگه تو امتحان نداری؟؟؟

-عجب معادله پیچیده ای:
سوسک از موش می ترسه
موش از گربه می ترسه
گربه از سگ می ترسه
سگ از مَرد می ترسه
مرد از زن می ترسه
زن از سوسک می ترسه
کار خدا رو می بینید!!

-خارجی ها قبل از امتحان:
موفق باشی رفیق :...
ایرانی ها قبل از امتحان:
برسونی ها =)))

- از دیگر خصوصیات یک ایرانی ،اظهار نظر در تمامی زمینه هایی است که بالله هیچ تخصصی در آنها ندارد !

- یک قانون همواره ثابت تو خونه ما:
هر موقع یکی از ما میره حموم مامانم شروع به ظرف شستن میکنه

- یه سوال فنی:
چرا "فوت" سرده و "ها" گرمه ؟
مگه جفتشون از دهن در نمیاد چرا "فوت" میکنی سرده و "ها" میکنی گرمه

- اگه آدم به معجزه معتقد نبود روزی ده بار نمیرفت سر یخچال تا چیزی که می خوادو پیدا کنه!

- فقط یه مرد ایرانی میتونه قبل از ورود به اتاقی که نامحرم توشه ، همزمان در بزنه و یا الله بگه و چند میلی ثانیه بعد توی اتاق باشه

- فک کنم این سوسکا مشکل مثانه دارن، یه سره تو دستشویین!!!!!

- شما یادتون نمیاد اون روز هایی که هوا برفی و بارونی بود ناظم مدرسه میگف امروز صف نیست مستقیم برید سر کلاس ما هم خر کیف میشدیم میرفتم کلاس !

- یعنی اینقدی که پسرا به موهاشون میرسن ااگه به یه بوته شلغم رسیده بودن الان هلو می داد!!

- به بعضیا تو زندگی باید گُفت.. من چشم میذارم.. تو فقط گُمشو.

- یه رفیق دارم 170 قدشه حدودای پنجاه کیلوئه.هر وخ خیلی گشنش میشه آب دهنشو قورت میده همون واسه سیر شدنش کافیه

- تو انتشارات دانشگاه یه دختره در فلشش رو گم کرده بود بعد آروم از من پرسید : ببخشید اگه فلش سر نداشته باشه ویروسی می شه؟؟

- ولم کن تا ولت کنم!!!
جمله ای استراتژیک در زمان دعواهای بچگی!!

- در آستانه امتحانات
زمزمه های دانشجویان شب قبل از امتحان:
خب!
این که نمیاد...
اینم که بلدم...
دیگه وقت خوابه...

- به نظرم یه عده پیدا بشن اسپری و مام نذر کنن دم مترو پخش کنن خیلی بیشتر ثواب می‌کنن تا جوجه‌کباب بدن توی بهش‌زهرا...

- یکی از دردناکترین لحظه های زندگی اینه که وقتی داری امتحان میدی
بغل دستی هات از ماشین حساب استفاده کنن
و تو ندونی واسه چی دارن از این ماشین حساب استفاده میکنن !

- فقط تو ایرانه که موقع سبقت از ماشین جلویی تمام سر نشینان دو ماشین همدیگه رو نگاه میکنن!

- خیلیامــــون
آدمای بی خیالی نیستیم؛
فقط دیگه حال و حوصله نداریم...

- دوست گرامی‌، شما برنده یه یک همسرِ مهربان شده اید،
جهتِ دریافتِ اطلاعاتِ بیشتر، به سایت:
شتر در خواب بیند پنبه دانه مراجعه فرمایید..
با تشکر ,
شرکتِ بیشین تا بیاد

- همه ی حیوونارُ کردیم تو باغ وحش بقیه شونم پرورش میدیم میخوریم یا با پوستشون لباس درست میکنیم یا برای سرگرمی شکار یا صیدشون میکنیم..و بر این باوریم که ما اهلی ایم و حیوونا وحشی.

- روباهی موبایلی دید؛زاغه از بالای درخت گفت:
اگه پایین آنتن نمیده بده بالا برات بگیرم
روباه موبایل و داد زاغ گفت: این عوض قالب پنیر کلاس سوم ابتدایی!

- ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻧﻤیشد ﭘﺸﻪ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺑﺮﻩ ﮐﺎﺭﮐﻨﻪ ﺧﺴﺘﻪ ﺑﺸﻪ شب ﺑﮑﭙﻪ ﯾﻪ ﮔﻮﺷه؟!

 



تاريخ : دو شنبه 28 / 11 / 1391 | 10:23 بعد از ظهر | نویسنده : علی |

شناسنامه حضرت یونس(ع)



نام مبارک حضرت یونس 4 بار در قرآن ذکر شده ودر چند جا نیز بدون اشاره به نامش مطالبی ذکر شده ونیز یک سوره از قرآن به اسم ایشان میباشد.نام پدرش متا از عالمان وزاهدان وارسته ونام مادرش تنجیس بود.
وی از ناحیه پدر از نوادگان حضرت هود واز ناحیه مادر از بنی اسرائیل بود.ایشان به خاطر اینکه در شکم ماهی قرار گرفت با لقب ذوالنون (صاحب الحوت) یاد شده است.قبر ایشان در نزدیک کوفه ودر کنار شط فرات قرار دارد.



رسالت حضرت یونس(ع)




شهر نینوا در منطقه موصل (در عراق کنونی)پایتخت دولت عاشوریان بشمار میرفت واین دولت قدرت خود را افزایش داد .نینوا در آن دوران از غنیترین وبزرگترین شهرهای مشرق زمین محسوب میشد ودارای جمعیتی بیش از صد هزار نفر بود.فراوانی نعمت باعث گمراهی مردم و رفتن به سمت کارهای زشت وناروا شد ضمن اینکه مردم نینوا بت پرست بودند وبه خدای واحد ایمان نداشتند.
خداوند حضرت یونس را به سوی آنان فرستاد.او آنها را به راه راست وپرستش خدای یکتا دعوت مینمود اما آنها بر کفر خود اصرار میورزیدند.بعد از 33 سال دعوت جز2 نفر به او نگرویدند که یکی از آندو دوست قدیمیش روبیل بود که از دانشمندان بود ودیگری عابد وزاهدی به نام ملیخا نام داشت.
هنگامی که زحمات یونس بی نتیجه ماند تصمیم گرفت تا مردمش را نفرین کند.روبیل به او گفت که اینکار را نکن زیرا که خداوند هلاکت آنها را نمیپسنددولی نظر ملیخا با یونس یکی بود.در نتیجه یونس قومش را نفرین کرد.
خداوند زمان دقیق بلا را به یونس اعلام نمود در نتیجه او ودوستش ملیخا از شهر خارج شدند اما ملیخا در شهر ماند وبه نزد مردم رفت واز آنان خواست تا به در گاه الهی استغاثه کنند وتوبه نمایند.آنها نیز چنین کردند وخداوند عذاب قطعی را از آنان برداشت.بعد ازچند وقت یونس جهت مشاهده عذاب وارد شهر شد اما دید که اتفاق خاصی نیفتاده و وقتی قضیه را از یکی از اهالی پرسید مرد که او را نمیشناخت ماجرای نفرین یونس وتوبه مردم را برایش توضیح داد.





قرار گرفتن یونس در شکم ماهی



یونس با شنیدن این خبر خشمگین شد وبدون اذن پروردگارش شهر را ترک کرد ورفت تا به کنار دریایی رسید وسواریک کشتی شد که پر از بار ومسافر بود.کشتی در میانه راه بود که ناگهان ماهی بزرگی جلویش را گرفت ودهان خود را باز کرد وطلب غذا نمود.یونس تا ماهی را دید از ترس به عقب کشتی رفت وماهی نیز به دنبالش به عقب کشتی رفت.سرنشینان کشتی متوجه شدند که فرد گناهکاری در کشتی است.بنابراین تصمیم گرفتند تا قرعه کشی کنند وقرعه به اسم هر کسی افتاد او را در دریا اندازند.آنها 3 بار قرعه نمودند وهر بار قرعه به نام یونس درآمد در نتیجه او را در درون دریا انداخته وماهی نیز فوری او را بلعید وبه اعماق آب بازگشت.
خداوند به ماهی الهام نمود تا به او آسیبی نرساند.یونس چند روزی را در درون شکم ماهی به اطاعت وپرستش خداوند پرداخت وبه عظمتش اعتراف کرد ومتوجه اشتباه خود شد.خداوند نیز توبه اش را قبول نمود وبه ماهی الهام کرد تا او را به ساحل ببرد ورها سازد وماهی نیز چنان کرد.یونس با حالی گرفته وبیمار از شکم ماهی خارج شد ودر کنار ساحل به سایه بوته کدویی تکیه زد واز آن مثل سینه حیوان میمکید وارتزاق میکرد.چون بدنش قدرت یافت وبیماریش روبه بهبودی رفت خداوند کرمی را فرستاد وآن کرم ریشه بوته را خورده وخشکانید.یونس با دیدن این منظره ناراحت شد ولب به اعتراض نمود.
خداوند به او وحی کرد تو از خشک شدن درختی کوچک اینقدر نارخت شدی که هیچ زحمتی برایش نکشیده بودی ولی از نزول عذاب بر عده زیادی از مخلوقاتم نگران نبودی! در این هنگام یونس متوجه خطای خود شد واز درگاه الهی تقاضای عفوو بخشش نمود.سپس به سمت نینوا حرکت کرد وچون خجالت میکشید وارد شهر شود به چوپانی گفت که به داخل شهر برود وخبر آمدنش را اعلام کند.اما چون چوپان خبر داشت که یونس در دریا غرق شده حرفش را باور نکرد اما گوسفندی به زبان آمد وگواهی داد که آن مرد یونس است.چوپان متقاعد شد که این مرد یونس است وسریع وارد شهر شده وخبر آمدنش را به مردم داد.اما مردم که فکر میکردند او دروغ میگوید تصمیم گرفتند تا او را کتک بزنند.اما چوپان به آنها کفت که من برای صدق گفتارم شاهد دارم ودر نتیجه همان گوسفند مجددا شهادت داد که چوپان راست میگوید.
مردم پس از این ماجرا به استقبال یونس رفته واو را با احترام وارد شهر کردندوبه اوایمان آورده وسالها تحت رهبری وراهنمائیهای او بودند.





مدت غیبت یونس از قومش


حضرت یونس 4 هفته از قوم خود غایب گردید.1هفته هنگام رفتن به سمت دریا،1 هفته در شکم ماهی و1 هفته را در بیابان زیر سایه کدو سپری نمود و1 هفته را نیز صرف برگشت مجددش به شهر نمود.



تاريخ : دو شنبه 28 / 11 / 1391 | 10:9 بعد از ظهر | نویسنده : علی |


      1-   
كدام گزينه با گزينه هاي ديگر هم خانواده نيست؟


      1)
گيرنده                    2) گراي                3) گرفتار                     4) بگيرند


2-   
در جمله زير مفعول كدام گزينه است؟

« برّه ها را در اواخر بهار از شير مي گيرند

    1) برّه ها                   2) بهار          3) شير            4) اواخر


3-   
كدام گزينه اسم وصفت نيست؟

    1) پروردگار بي همتا         2) چاپلوسان ثنا گو        3) وزيران لايق       4) منادي آزادي

4-    در كدام گزينه مفرد و جمع كلمه صحيح است؟

   1) امور / اوامر      2) شام /  شامگاهان      3) حق / حقوق       4) كاتب / كتب

5-    كدام فعل مركب نيست؟

   1) ايمان آورد    2) تصميم گرفت        3) دل بست          4) خشمگين شد

6-    دركدام گزينه تشبيه به کار رفته است؟

   1) آب آيينه است پهناور   2) رود تيره چو طوفان خروشيد   3) چشمه زيبا از کوه جوشيد.   4) چهره بگشاد همچو برق خنديد

7-    بيت « شيخ بخنديد وبگفتش اي سليم      اين درخت علم باشد اي عليم » از چند جمله تشکيل شده است؟


1)    
سه جمله                          2) چهار جمله          3) پنج جمله                4) شش جمله


8-   
كدام گزينه تركيب اضافي است؟

    1) برگ سبز                2) انسان دانا          3) بازيهاي المپيك                  4) پسر شجاع

9-    تعداد جمله هاي كدام مصراع ، كمتر است؟

     1) تا چه خورم صيف چه پوشم شتا                     2) نگر تا كه دهقان دانا چه گفت


     3)
به كاويدن دشت بردند رنج                             4) چشمه كم كم خشك شد بي آب شد


 

« در چهار كلمه داده شده ، گزينه متفاوت با سه گزينه ديگر را مشخص نماييد

10-         1) كسل كننده        2) خسته          3) خسته كننده          4) ملال آور

11-         1) فاتح              2) فتحه              3)  مفتوح            4) افتتاح


12-        1)
پيكان            2) اتومبيل               3) پژو                4) مزدا


13-         1)
شامگاه          2) آنگاه             3) نگاه                   4) بيگاه


14-
در عبارت (( اي ايران از کوير نمک تا جنگل هاي سرسبزشمال،از خراسان بزرگ تاروستايي کوچک در دامنه هاي بينالود زيبا، دوستت داريم .))  به ترتيب چند حرف اضافه وصفت وجود دارد؟

   1) چهار/ دو      2) پنج/ چهار          3) شش/ پنج                4) پنج / پنج


15- 
کدام گزينه به معناي « دانا و دانشمند » است؟

       1) صاحب                  2) سرور                           3) فاضل                             4) رازي

16- كدام فعل نا گذرا مي باشد؟

    1) افكند                        2) انداخت                        3) بخشيد                            4) لرزيد

17- كدام جمله ضمير نقش مفعولي دارد؟

      1) آهسته به طرف او رفتم .                                     2) من با شما حرف زدم.

      3) مسعود آنها را ديد.                                              4) اوخسته شد.

18- از چهار بيت زير ، پيام ومفهوم كدام بيت با بقيه فرق دارد؟

      1) زكوشش به هـر چيز خـواهي رسيد                  بـه هر چيـز خواهي كمـاهي رسيـد

      2) نـا برده رنج گنـج ميسر نمي شود                   مزد آن گرفت كه جان برادر كار كرد

      3) گـرت پـايـداري اسـت در كــار هـا                     شـود سـهل پـيش تـودشـوار هـا

      4) زنـيـرو بـود مــرد را راسـتـي                            زسستـي كـژي زايـد و كـاستـي

19- مسعود ساكن شهر مشهد است. اوبراي شركت در جلسه اي يك روزه ديروز وارد تهران شد.اوپنج نوبت نماز يوميه خود را در آنجا بجا آورد. اوديروز چند ركعت نماز بجا آورد؟

    1) 10                       2) 11                          3) 16                                    4) 17

20-در جمله زير چند قيد به كار رفته است؟

« حميد ، دوشنبه در كلاس انشا نوشت. »

     1) يك قيد                 2) دوقيد                       3) سه قيد                             4) چهار قيد


21-
در عيد .   .   . دين اسلام كامل شد.

    1) عيد فطر               2) عيد قربان                3) عيد مبعث                        4) عيد غدير

22- متضاد كلمه خرسند كدام گزينه است؟

     1) آزمند                    2) غمگين                       3) مستمند                          4) فرهمند

 

23- كدام شاعر « آدميت را شريك بودن درغم ديگران بودن » مي داند؟

     1) فردوسي                2) مولوي                       3) سعدي                           4) نظامي

24-   كدام گزينه به معني « همگي » است؟

    1) تن به تن         2) سر به سر          3) پشت به پشت                 4) جان به جان

ریاضی

1-  در يك فرودگاه هر16 دقيقه يك هواپيما  پرواز مي كند. اگر اولين هواپيما ساعت 7 صبح پرواز كند ، هواپيما پانزدهم درچه ساعتي بايد پرواز كند؟

    1) 10                  2) 30 : 10                          3) 45 : 10                      &nbs

تاريخ : یک شنبه 27 / 11 / 1391 | 10:57 قبل از ظهر | نویسنده : علی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.